Benvinguts al Banc de Temps de Lleida

Com a membres de la nostra associació, us agraïm la confiança i la participació en aquest projecte i us convidem a que cada dia us sentiu una mica més implicats en el nostre col·lectiu. A continuació, us presentem una breu explicació del funcionament del nostre lloc web.

L’adreça del web del Banc de Temps de Lleida és http://bancdetemps.org/ . Per accedir-hi, escriviu-la al vostre navegador. En cas que tingueu algun dubte o problema, recordeu que podeu trucar al 744408679 (és un mòbil, no patiu) o acudir a la secretaria del BdT.

 

Manual d’ús del lloc web

Com entrar al vostre compte

Tots els usuaris tenen un compte. Això significa que poden accedir a un espai des del qual poden modificar la seva informació personal, canviar la contrasenya o realitzar una transferència d’hores.

Per accedir al vostre compte cliqueu on posa “Entrar” i escriviu-hi el vostre nom d’usuari i la vostra contrasenya. El botó “Entrar” es troba situat a la part superior dreta de la pantalla, just a sota de la imatge de la Seu Vella. En cas que hagueu oblidat la contrasenya, podeu contactar amb la secretaria.

Buscar una oferta

Voleu veure què ofereixen els usuaris? A la banda esquerra de la pantalla hi trobareu un botó amb les paraules: “Veure ofertes”. Feu clic i, després, feu clic a continuar. Ara podeu veure les ofertes. Si esteu interessats en una d’elles, feu clic sobre el títol subratllat.

Buscar una demanda.

Els usuaris del Banc de Temps no només ofereixen serveis; també els demanen. Per veure les demandes, feu clic al botó de la banda esquerra de la pantalla que diu “Veure demandes”. Feu clic i, després, feu clic a continuar. Ara podeu veure les ofertes. Si esteu interessats en una d’elles, feu clic sobre el títol subratllat.

Contactar amb un altre usuari

 

Un cop hagueu clicat el títol d’una ofert o demanda, sortirà una pantalla en la qual, a més a més d’una descripció de l’oferta o la demanda, us sortiran les dades de l’usuari que les ha escrites. Si cliqueu les paraules subratllades que hi ha al costat d’on posa activitats, podreu veure quins intercanvis ha fet el soci. La pantalla us mostra també les valoracions que ha rebut. A sota, se us ofereixen el telèfon i el correu electrònic de l’usuari a contactar. Podeu usar qualsevol dels dos sistemes. Tingueu present, però, que hi pot haver usuaris que mirin poc el correu electrònic.

 

Transferir hores

Heu contactat amb un altre usuari. Un cop fet el servei, heu de transferir-li el nombre d’hores acordat. Per fer-ho, feu clic al botó “Intercanvi” que hi ha a la barra lateral esquerra de la pantalla. En aquesta pàgina podeu consultar les vostres hores i el vostre historial d’intercanvis. Veurem ara com podeu realitzar-ne un.

  1. Feu clic a “Transferir Hores”
  2. Cerqueu la persona a la que voleu realitzar la transferència fent clic a la pestanyeta “Transferir a l’associat/da”.
  3. Just a sota, seleccioneu la “Categoria” del servei.
  4. Escriviu les hores a transferir al requadre que hi ha a la vora de “#Hores a transferir”.
  5. Feu una breu descripció del servei rebut i digueu com ha anat.

Com publicar noves ofertes i demandes

 

Posem per cas que voleu crear, modificar o eliminar una oferta o demanda. A la banda esquerra de la pantalla veureu que hi ha dues pestanyes, “Les meves ofertes” i “Les meves demandes”. Si no les veieu, recordeu que abans heu d’haver entrat al vostre compte tal i com s’explica més amunt.

Un cop hagueu entrat a “Les meves ofertes” o “Les meves demandes”, veureu que se us donen tres opcions: “Crear demanda”, “Editar demanda” i “Esborrar demanda”. Entreu a la primera per publicar una oferta nova, a la segona per canviar-ne una d’existent i a la tercera per eliminar-la.

Un cop a dins, escriviu el títol i una breu explicació de l’oferta o la demanda. Seleccioneu també una categoria. Si teniu dubtes, podeu mirar on hi ha ofertes i demandes similars tot fent clic a “Veure Ofertes” i “Veure demandes”. Si continueu dubtant, situeu l’oferta a “Altres”.

Si voleu, podeu posar una data de desaparició automàtica de l’oferta. Tan sols heu de fer clic al requadre que hi ha a la vora de “Aquesta oferta o demanda ha de desaparèixer automàticament?” i posar la data desitjada a sota.

Recordeu sempre de pitjar el botó “Enviar” en acabar o perdreu la feina feta.

Vull desactivar el meu compte per vacances

 

En cas que vulgueu desactivar el compte de manera temporal (per exemple, si us en aneu de vacances) feu clic a “Altres” i a “Desactivar el meu compte per vacances”. Poseu la data en la qual finalitzin les vacances i feu clic a “Desactiv

Què fer:

Assegureu-vos que l’altra persona entén què ha de fer abans que comenci a fer-ho.

Aviseu amb temps l’altre usuari si hi ha d’haver un retard o si s’ha de canviar la data. La puntualitat i el compliment dels compromisos són mostres de respecte.

L’usuari que rebi el servei es compromet a realitzar la transferència d’hores com més aviat millor.

Sigueu pacients i oberts més que crítics. Estem per compartir i el fet d’aprendre a conèixer-nos ja és molt.

Els usuaris del Banc de Temps es comprometen a respectar els altres i a tractar-los sempre com els seus iguals, sense fer distincions per raó de sexe, color de la pell, ideologia o creences.

Qui sol·liciti un servei que requereixi materials o ingredients els haurà de proporcionar. En cap cas qui ofereix un servei ha d’incórrer en despeses.

Què no fer:

No fumeu a casa o en companyia d’altres usuaris sense el seu consentiment.

No accepteu mai diners ni propines.

Penseu que una bona dinàmica d’intercanvis és fruit d’un bon compromís amb l’altre i de les bones maneres. Si voleu fer més dinàmic el nostre col·lectiu impliqueu-vos i participeu. L’equip té moltes ganes de fer present qualsevol activitat i suggeriment que ens plantegeu.

Salutacions i endavant amb els intercanvis!!

Gràcies!

Anuncis